Olin eilen Some Awardseissa, jossa palkittiin Suomen kovimmat somettajat. Ihmiset rakastuvat, ihastuvat ja vihastuvat nykyisin somen välityksellä. Näin tapahtuu myös ”Kaikki sinkut tänne” fb-sivulla päivittäin. Somessa et ole verta ja lihaa, vaan kuvia ja tekstejä. Kuvien ja tekstien avulla välittyy se mielikuva, minkä itse luot itsestäsi, eli siihen kannattaa vähän panostaakin.
Miltä Fb-profiilisi näyttää ulkopuolisen silmin?
Antaako se ulospäin sellaisen kuvan Sinusta, millaista ihmistä haluat edustaa?
a) Mielenkiintoinen profiilikuva on positiivinen ja tunnistettava, ei siis mökötystä, kännikuvaa tai pipoa silmillä
b) Jos olet nainen ja Fb:n kansikuvassa makaat minihameessa keittiön pöydällä, niin on selvää minkälaisia yhteydenottoja tulet saamaan
c) Fb:n kansikuvassa on tietysti hyvä ilmentää asioita mistä on kiinnostunut, en kuitenkaan suosittele miehille esim. kaljapulloja, vaan mieluummin kuva vaikka jostain onnistuneelta kalareissulta
d) Jos julkisessa tiedossa lukee ”elämän kova koulu”, niin se pistää aina vähän askarruttamaan
e) Kommentit; Ei kannata nurista ja valittaa, se EI ainakaan lisää vetovoimaasi
Minulta kysytään usein mielipiteitä eri deittisovelluksista ja itse olen sitä mieltä, että on hyvä olla erilaisia vaihtoehtoja. Usein mielipidettäni kysytään Tinderistä. Suomessa Tinderin käyttö on osittain oman markkina-arvon mittaamista hyvien kuvien avulla. On myös muitaki tilanteita, esim. ystäväni näytti Tinderissä vihreää valoa eräälle puolitutulleen ja tästä he rohkastuivat ja ryhtyivät lopulta seurustelemaan. Mikä väline vaan voi olla hyvä ja oikea, kun ajoitus sattuu kohdalleen. Aktiivinen siis kannattaa olla.
Somessa on tietysti hyvä olla rehellinen itsensä, mutta pieni pelisilmä ei ole pahitteeksi!
Terveisin: Deittikuningatar Anna
Alla lista some-palkituista!
Some Awards -gaalassa palkittiin somevaikuttajia 12 kategoriassa:
– The Some 2014 (pääpalkinto): Jounin kauppa
– Someviihdyttäjä 2014: Arman Alizad (@titmeister)
– Someaktiivi 2014: Alexander Stubb (@alexstubb)
– Someyritys 2014: MTV
– Someyllättäjä 2014: Jounin kauppa
– Someilmiö 2014: Musta Barbaari
– Tubettaja 2014: Mentaalisavuke
– Sometapahtuma 2014: Tubecon (@TubeConFI)
– Tv-ohjelma 2014: Docventures
– Julkisyhteisö 2014: Rakennusvirasto (@Rakennusvirasto)
– Yksittäinen sisältö 2014: Whatlanguagessoundlike to foreigners (Smoukahontas)
Ei kommentteja!
Artikkelille ei ole vielä jätetty kommentteja, ole ensimmäinen!