Viikonlopun NYT:in haastatteluni oli otsikoitu ”Naisten pitäisi tehdä enemmän aloitteita sanoo Suomen Deittikuningatar”.
Olen käynyt nyt aiheeseen liittyviä keskusteluja naisten kanssa.
Esiin on noussut 4 väittämää miehistä.
1. Miehet haluavat itse iskeä naiset.
2. Miehet pitävät ”helppoina” aloitteen tekeviä naisia.
3. Miehet pitävät tyrkkyinä aloitteen tekeviä naisia.
4. Aktiivinen nainen yrittää iskeä aina vääriä miehiä. Mies esimerkiksi pakenee paikalta.
Miesten iskeminen on myymistä!
1. Houkuttele ostaja luoksesi
Väittämä 1. Miehet haluavat itse iskeä naiset.
Anna miehen luulla, että hän on aloitteen tekijä. Tee tilanne sen tyyppiseksi, vaikka olisitkin keskustelun avaaja, niin anna miehelle mahdollisuus olla ”päätöksentekijä” asioiden eteenpäin viemisessä. Usein miehet ja johtotehtävissä olevat henkilöt haluavat itse keksiä ja päättää asioista. Tähän tarvitaan vain pientä silmää ja johdatusta. Hyvä myyjä uskoo tuotteeseensa ja hymyilee vakuuttavasti. Älä siis vaikuta lannistuneelta, vaikkakin olisitkin kohdannut epäonnistumisia. Ostaja eli tässä tapauksessa mies haluaa kohdata naisen, joka tekee hänet onnelliseksi. Naisen joka on ainutlaatuinen ja juuri hänelle tarkoitettu. Mieluiten sellainen, jonka myös moni muu haluaisi. Naisen täytyy itse uskoa itseensä.
2. Tuotteen pitää olla kunnossa
Väittämä 2. Miehet pitävät helppoina aloitteen tekeviä naisia.
Ensinnäkin miehet ovat itse paljon ”helpompia” kuin naiset. Toiseksikin kyse on täysin tyylistä. Mikäli ns. ”oranssit hintalaput” loistavat, voi se viestiä tuotteen epäsuosiosta. Luonnollisesti lyhyt minihame, verkkosukkahousut ja vietävissä oleva keskustelutaito antavat helpon vaikutelman. Miehet pitävät haasteista, eli miehille voittaminen on tärkeää. Kuittaamalla keskustelun, ”Että voihan se olla että meillä on jotain yhteistä” tai ”Voihan se olla, että saat nyt hetken pitää minulle seuraaa” antaa miehelle viitteitä positiivisella tavalla haasteeseen. Oikeanlainen pukeutuminen yhdistettyä tähän toimii. Vältä puoli rintaa paljastavaa yläosaa ja suttuista meikkiä.
3. Myyminen on pitkäjänteistä työtä
Väittämä 3. Miehet pitävät tyrkkyinä aloitteen tekeviä naisia.
Ole saatavilla, älä tyrkyllä. Koukkuja kannattaa viritellä paljon samaan tapaan kuin myynnin suppiloteoriassa. Koukkuahan ei koskaan aseteta kalan suuhun. Koukkuja heitetään veteen ja joku vonkale nappaa. Kokeile erilaisia paikkoja ja erilaisia miehiä. Voit kokeilla nykyiseen elämäntyyliisi sopivia paikkoja; kuntosali, juna, ravintola, laiva, työpaikka, seminaari, kurssi yms. Tai lähteä etsimään ihan uusista paikoista, saaden samalla lisää uutta sisältöä elämään. Sinkkutapahtumat toimivat hyvin, koska tällöin voidaan varmistua eli paikalla on varmasti sinkkuja, jotka haluavat tavata uusia ihmisiä.
4. Oikea ajoitus on tärkein
Väittämä 4. Aktiivinen nainen yrittää iskeä aina vääriä miehiä. Mies esimerkiksi pakenee paikalta.
Voi olla myös niin, että kohtaat oikean ihmisen väärään aikaan. Käytännössä voi kulua vaikka vuosia, kunnes ajoitus on teille molemmille oikea. Myymisessä ja verkostojen luomisessa toimii sama mentaliteetti, eli lämmittely on voitu tehdä aikaa sitten ja ajoituksen ja intressien ollessa yhtäläiset kaikki loksahtavat kohdilleen. Tämän vuoksi kohta 3. on oleellinen, eli ole aktiivinen.
Deittikuningatar
Anna Uusiheimala
www.deittisirkus.fi
Ei kommentteja!
Artikkelille ei ole vielä jätetty kommentteja, ole ensimmäinen!